Сравнителен анализ на матовите ми червила

   Привет-мривет!

       Откакто на българския пазар се популяризира животното "матово червило", аз като един уважаващ себе си beauty нАучен работник, нямаше как да не овършея магазините по света и у нас за кадифените финиши. И не си спомням от кога не съм си купувала червило с класически завършек. Единственият show stopper по отношение на матовите червила е тяхната склонност да оставят устните като Сахара. До този момент не съм попадала на дрогериен продукт, който да не изсушава в някаква степен. Обаче Чукча хитър - Чукча си купи основа за червило! Червилата, които ще сравнявам в днешния пост, са дрогерийни. Хвърлила съм око и на някои селективни марки, та критичният ми очилат поглед няма да ги подмине (Tреперете, Huda Beauty! :-D ).
         Колкото до консистенцията, нямам особени претенции дали ще нанасям от гилза или с апликатор/четка.  Нещо, което съм забелязала при опита си с течните матови червила - ако се нанесе твърде много продукт, след два часа устните изглеждат като китосани. В случая напълно важи принципа "По-малкото е повече" - по-малко количество продукт, но нанесено като хората изглежда по-добре. Спомням си трагичния ми опит с течното на Gabrini. С апликатора винаги нанасях повече от необходимото. Проблемът беше решен, когато започнах да използвам четка за червило за течните матови - взима се само нужното количество, отсича по-добре контура и нанася по-прецизно.
        В този пост ще направя подробен обзор на наличните матови червила. Няма да ги коментирам като цветове, тъй като доста от тях са твърде капризни откъм снимките и не се улавя точният оттенък. Затова ще ги коментирам основно като нанасяне, усещане, трайност, състояние на устните след тях и други характеристики, включително степен на изсушаване (Sahara scale) oт 1 до 3:
1- Оазис - минимално изсушаване
2- Кактус - осезаемо изсушаване
3- Мусон - тичай за балсам!
Симпатичен хаос, нали? Даже съм скромна - колекцията ми матови герои се побира в капака на кутията резиденция. 
Започвам с най, най-любимите ми матови в гилза до момента - Golden Rose Velvet Matte. Това червило буквално ми залепва - стои толкова естествено, че ако не се познавах, бих се заклела, че съм родена с него :-D. Нанася се изключително гладко, като производителят предприемчиво е отсякъл доста удобна дъга. Рядко ми се случва да го нанеса извън контура на устните ми. Както вече казах, това червило застава на устните напълно естествено като техен собствен оттенък.
Това, което много ми харесва в тези червила, е равномерното "износване" във времето. Сега, ако ядете баничка или друг мазньоч, няма да се изтрие много равномерно, но без особено пазене издържа прилично 3-4 часа и остава леко като стейн. Не се наблюдава събиране в гънките на устната с или без база. Това са моите цветове - розови, разбира се, вие какво си помислихте?

Степен по Sahara Scale - 1.
Не пропуснах Golden Rose Longstay Liquid Matte 4. Течното червило, което обещава да е kissproof. Ще ви издам една тайна - не е. В същото време наистина е Longstay - това чудо държи по 6 часа, но с времето се впива здраво и кит-ефектът е налице, ако е нанесено по-сериозно количество. Номерът с четката за червило облекчава положението, но не на 100%. 
 Този нюанс също като в гилзите се нанася равномерно като цвят. На устните изглежда по-тъмен, отколкото в опаковката. Иначе четката му е удобна за очертаване на контура, но трябва да се изцежда добре. 
 Ако се нанесе база, червилото е по-нетрайно, но и по-малко изсушава. Ако гоните часове, нанасяйте без база. И внимавайте с целувките все пак.
Степен по Sahara Scale - 2. 
Последните представители на марката са моливите Matte Lipstick Crayon.  
Много ги харесвам като продукт, но има какво да се желае по отношението на цветовете - доста еднотипни и тривиални. Иначе моливът е адски удобен. Финишът му е доста матов, не съм го нанасяла с база досега. Издържа прилично 3-4 часа, изтрива се равномерно и не се впива в гънките
 Личи си кой е любимият ми цвят, нали? Този молив има един основен недостатък - трябва да се остри често и много бързо свършва. 
 Степен по Sahara Scale - 2,5 - ултрабодлив кактус.
Базата ми за устни, за която говоря, също е на Golden Rose - Prime and Prep Lipstick Base с витамин Е.

Моята, горката, изглежда като ветеран от войната от разнасянето в чантите. Бяла е на цвят, разнася гладко наистина, но не удължава трайността на червилото, поне не и на матовите. Но за под такива изсушаващи червила е добър вариант. 
      Следващите представители - Flormar Silk Matte. Моите цветове са тези:
 02 ми е абсолютен фаворит, много мой цвят и това е втора опаковка, която ползвам. Изключително равномерно нанасяне, цветът, както при GR в гилзите ми залепва и му се радвам към 5-6 часа спокойно. Отново цветът върху устните е по-тъмен от този в опаковката. Цвят 09 обаче се оказа разочарование - не стои равномерно и се впива грозно, вероятно ще се отърва от него. Това червило определено моите устни ги изсушава повече. Което не пречи да му се радвам. 

Четката е скосена и също е удобна за очертаване. С това червило нямам нужда от отделна четка, с цвят 02 е трудно да се прекали и не стои като китосан. 09 обаче е друга бира - той трябва да се нанася много пестеливо и пак след време не стои добре.
 Степен по Sahara Scale - 3.
      Самотният войн Gabrini Matte Lipgloss не е сред фаворитите и най-честно носените. От него имах два, но единия го подарих на приятелка. Този, който ми остана, е номер 18. 

Това течно червило не се води металик, но има фини блестящи частици, които на устни обаче са доста забележими и това за мен е минус. Като цяло никак не съм доволна от този продукт - задължително трябва да се нанася с четка, не търпи наслагване и се изтрива много неравномерно. Четката му също не ми е удобна.
 Степен по Sahara Scale - 3.
         Като сме го подхванали на разочарования, най-безсмислената ми покупка - Maybelline Vivid Matte Liquid. 
 Като цвят е красив, така е - 30 Fuchsia Extasy. Но миризмата му е адски дразнеща, нанася се много мазно и трайността му я няма никаква. Като бонус се разтича грозно дори и с молив. Четката му също е странна.
 Не бих си купила друго червило от серията. Мисля и това скоро да го еспедирам нанякъде. 

 Степен по Sahara Scale - 1.
      Следват два Essence-a, които много си ги харесвам, но си имат някои недостатъци. 
 Този от ляво е матовият им гланц. Моят цвят е доста пепелява роза, която стои мъртвешки, но много ми харесва есенно-зимно време. Определено е по-тъмна с един нюанс на устните. Не се разтича и не изсушава почти, но и трайността му никаква я няма. Застава равномерно.  Четката е особена, триъгълна и по-къса от другите, но е удобна. 

Гилзата от дясно всъщност е първото ми матово червило, което е почти накрая, но е лимитка от поне 4 години и никъде не се намира вече, така че няма да изпадам в подробности за нея. Не беше лошо червилото, не блестеше с особена трайност, но и не изсушаваше много.
Степен по Sahara Scale - 1.

     Ред е на NYX-овете, които ще стават повече :) Също много любими червила.
 За момента разполагам с едно от Soft Matte Lip Cream Sao Paolo и с две от серията Lip Lingerie -  15 Bustier и 12 Exotic. И двата вида ми харесват много. Страхотно разнасяне, равномерен цвят и постепенно избледняване и издържливост над 6 часа за Lip Lingerie. За сметка на това за тази здравина изсушаването е минимално. Soft Matte Lip Cream не е толкова издържлив - около 4 часа макс. 
Степен по Sahara Scale - 1,5. 
     Aura доскоро бяха марка, която подминавах с повдигната вежда. Веднъж нацелих промоция на течните матови червила Absolute Matte и си купих цвят 602 Ring a bell - много естествено и сладурско розово, което изхабих с голям кеф. Реших да се сдобия и с 624 Last Goodbye. 

Каръшка история. Много слаба пигментация, на малко по-висока температура се втечнява много и се разнася като вода и впоследствие цвета го няма никакъв. Крайно разочарована съм от 624. Иначе четката е удобна. Вероятно ще имам повече късмет с някой от по-тъмните цветове.
 Степен по Sahara Scale - 1
      Последните представители са в гилзи. В един словенски блог видях червилото Bourjois Rouge Velvet The Lipstick в цвят 02 Flaming' Rose и веднага по пожелах. 

Това червило бързо се нареди сред любимците. Разнася се много гладко, завършекът в началото му не е от най-матовите, по-скоро е кадифен, но в никакъв случай класически. Формата на червилото не е стандартната за този тип продукти, но определено на мен ми е много удобна за нанасяне.

С времето изсъхва до пълен мат. Изтрива се равномерно, трае много - 5-6 часа. 
Степен по Sahara Scale - 2.
      Завършвам този чаршаф с едно червило, към което съм със смесени чувства - TrendItUp 010 от лимитираната серия Terra Attitude. 

Вероятно знаете, че TrendItUp е линия декоративна козметика на DM. Серията предлагаше 4 цвята червила с моливи към тях. Аз се сдобих и с молив, но и без него червилото си стои на мястото и не проявява мераци да излиза извън очертанията, сиреч изобщо не се разтича. Моят цвят си е направо мъртвешки. 
Не ми харесва, че е нетрайно и се изтрива неравномерно. Като се има предвид какъв цвят е, се налага подновяването му в момента, в който видя, че тръгва да си ходи.  
Степен по Sahara Scale - 1.
       Това са впечатленията ми от всички матови червила, които разносвах до този момент. През май се сдобих с още едно, а скоро предстои да тествам и други видове, така че stay tuned.

Ваша д-р Лорчо :*
  

Коментари

Популярни публикации