Къдриците - да се смееш ли, да плачеш ли... (part 2)

           Най-накрая да стигна и до втората част на тази публикация! Ноември не беше месец за публикации - прекалено много задачи, шофьорски курс, смяна на клуба по фигурно търкаляне, ъъ, пързаляне, разходчица тук, разходчица там...Като добавим и крайно недостатъчните часове дневна светлина, подходяща за снимки, можете да се досетите, че ентусиазмът ми спи зимен сън. В един от малкото свободни неделни дни най-накрая успях да се спретна и да разкажа за процедурата по стилизация на къдрави перушини.
На снимката са стилизантите, които ползвам по настоящем. Първите три от ляво на дясно условно мога да определя като Стъпка 1, а вторите - като Стъпка 2. 
Стъпка 1
Непосредствено след излизането от банята, нанасям подхранващ продукт на косата - в случая един от трите продукта показани по-долу:
Delia Cameleo Multifunctional Hair Conditioner за къдрава коса - спрей балсам без отмиване, уж с арганово масло. Опаковка от 150 мл. Купих го от Лили, малко след като започнаха да ги зареждат, и за промоционалната му цена от около 4 лв. реших да го тествам. Има приятен и отчетлив аромат, спреят работи безотказно.  За мен от трите това е най-слабият продукт като действие. Не приглажда толкова добре колкото ми се иска, усеща се подхранване, но за моята сухичка коса е недостатъчно. 

Garnier Fructis Wunder-Öl - това олио за коса на Garnier пристигна с немската PrettyBox преди време, в опаковка от 150 мл. По принцип се води термозащита до 230 градуса, но аз го ползвам и като подхранване преди фиксиране. Личи си отвсякъде немското качество - консистенцията е гъста и плътна, на ръцете се усеща мазна, но дори и да не се измие навреме, попива добре и оставя меко и приятно усещане, за аромата да не говорим. Самостоятелно никога не съм го ползвала, затова не мога да твърдя как е върху косата - политиката ми е никога само олио, имам горчив опит от самостоятелни олиа, резултирали в коса а ла "гръмнал бойлер в тръстика".  За краткото време, в което олиото стои самичко на косата, приглажда много добре и оставя косата като масло и дава усещане за плътност. Освен това е доста икономично - ползвам го от няколко месеца веднъж седмично и виждате колко е изразходван. От трите продукта, с най-добри впечатления съм от олиото на Garnier. 

Victoria Beauty възстановяващ балсам за суха и изтощена коса - двуфазен балсам на българската марка Victoria Beauty под формата на спрей. Опаковка от 150 мл, като спреят засича от време на време.  Отново спонтанна покупка, относително сполучлива. Този спрей балсам, за разлика от този на Delia е по-мазен и плътен, като за пълен ефект трябва да се разклати, за да се смесят двата вида течност. Определено има разлика в усещането - ефектът е някъде по средата между почти недоловимия на Delia и ясно изразения на Garnier. Не е нещо уау, но за парите си върши прилична работа, държи се добре под фиксаторите и не мога да кажа, че съм разочарована от него. 

Стъпка 2 
Нещо трябва да заключи полезните вещества и да накара къдриците да си застанат на мястото...донякъде. Към момента това са помощниците ми:
L'Oréal Elnett Satin Crème De Mousse - сдобих се с тази пяна през май в един народен супер в Гърция за 3 евро. Знам, че пяна за коса за къдрави перушини не се препоръчва, защото изсушава, но реших да рискувам. Не съм я виждала по нашите рафтове. Не намирам информация за степента на фиксация, но за моя case пяната е повече от чудесна. Нанасям количество колкото орех и половина (!) и ... мачкам! Мачкам здраво. През годините това мачкане се оказа най-ефективният начин да накарам къдриците ми да застанат както трябва. Оставям косата да изсъхне (не ползвам сешоар за такава цел, става бедствие) и се сдобивам с меки и еластични къдрици. Блясък не виждам. Изсушаване не усещам до третия ден поне, ако не си измия косата преди това. След това усещам минимално изсушаване, разбирайте 5 косъма са се разхвърчали. Тази пяна ми е любимка. 

Victoria Beauty флуид за фиксиране на къдрици - по препоръка на фризьор ползвам и течност за фиксиране. Тази на Victoria Beauty идва в опаковка от 150 мл. и се намира по рафтовете на Лили и ДМ за около 7-8 лв. Изненада ме приятно - за моята дължина ми трябват 2-3 помпички, нанасям няколко сантиметра под скалпа (много внимавам да не попадне върху него, защото е много чувствителен) и отново мачкам. За естествено къдрава коса мачкането му е майката. Замества успешно дифузера (с какъвто и без това все още не разполагам).  Ефектът от флуида е малко по-различен от този на пяната - с него къдриците стават по-еластични, малко по-лъскави, но и косата стои по-твърда. Тук изсушаването се усеща след втория ден и е една идея повече. Не препоръчвам подновяване на флуида всяка сутрин - от ефект става дефект и не стои никак добре. В дните след миенето сутрин ми е достатъчно да намокря косата, да намачкам и да нанеса малко количество балсам да приглади стърчащите непослушници. Доволна съм от флуида - върши работа. 

Jean Louis David Sublim Boucles Mousse Coiffante - тази пяна е двойкаджията на групата. Купих я от супермаркета на мола на летище Орли, Париж, за около 4 евро, понеже не си бях взел нищо за фиксация. Ами...пак се води за къдрици, върна от пътя,  продължих да я ползвам, по същия начин като пяната на L'Oréal, но съм разочарована - фиксира, но изсушава зверски, и на другия ден е complete mess. Изтествах я в комбинация с всички подхранващи по-горе, но така и не сработи, както би ми се искало. Ще я пробвам и в комбинация с други продукти. 

        И така - стъпка 1 + стъпка 2 = прилична прическа. От показаните продукти най-успешните комбинации, които работят при мен са:

  • Delia Cameleo + Victoria Beauty флуид
  • Garnier Fructis Wunder-Öl  + L'Oréal Elnett Satin Crème De Mousse
  • Victoria Beauty възстановяващ балсам + Victoria Beauty флуид
При тези комбинации косата изглежда най-добре за най-дълго време. Понякога сутрин се налага леко приглаждане с минимално количество балсам - след сън косата няма как да изглежда като току-що оформена. 
        Това са продуктите, които понастоящем работят за мен. Със сигурност там някъде, из огромното разнообразие има и други добри продукти, така че тестовете продължават. Надявам се да съм била полезна на къдрокоските.

ХО!



Коментари

Популярни публикации