За кафеджиите с любов

      Ако сте от хората, които обичат да започват деня си с чаша ароматно кафе, тази публикация е за вас. 
 Снимка - fitday.com
    
Пия кафе от 15-годишна. От тогава съм издигнала в ритуал сутрешното кафе. Опитвала съм го в (почти) всичките му варианти за приготвяне - в кафеварка, джезве, няколко вида кафе-машини, на капсули, нес... Това, което обаче не мога да понасям е горчивината. Затова винаги го подслаждах със захар...до момента, в който не открих някои хитринки :)
       Тази идея я взех, докато бях на екскурзия в ... Гърция (добри идеи му идват на човек, когато диша морски въздух). На една от забележителностите спряхме за почивка и кафе. Трябва да им призная на гърците, че кафето им е убийствено, поне на повечето места, където съм била (не се отнася за кафето в хотелите сутрин на шведската маса). Направи ми впечатление, че момичето зад щанда сипа в кафето ми, нещо което поразително приличаше на течно кондензирано мляко. Кафето беше с богат и плътен вкус и достатъчно сладко за мен, дори без да добавя захар.   
       
       От тогава домашното кафе го правя винаги с кондензирано мляко - аз използвам с гъста, кремообразна консистенция.

       След като кафето е готово, слагам една чаена лъжичка - напълно достатъчна е като количество. Харесва ми това, което се продава в Берьозка - класическото, защото карамеленото е прекалено плътно и не се разтваря в кафето. Използвала съм и течно, но определено резултатът е по-добър с гъстото. По желание, може да се добави и прясно мляко, за разреждане, но може и без него. 
        От известно време насам се опитвам да намаля захарта. Един от по-безболезнените начини (за chocolate junkie като мен трудно може да бъде безболезнено) е да забравя за захарта в кафето. Да, обаче как да преборя горчивината, беше въпросът. За щастие, в Сметната палата, освен че сме построили комунизма по отношение на цените на кафето, си имаме и разни благинки като айриш сметана. Айриш сметаната е с аромат на Бейлис, но за късмет няма неговото действие - представете си да се подкарам още от сутринта!

        Та кафе + айриш сметана = щастлива (и будна) Лорчо. 

Осъзнавам, че тази сметана също съдържа добро количество захар, но вече свикнах да не слагам и допълнително захар от пакетче. Което си е една малка победа.
         Наскоро четох за полезните свойства на канелата. Според информацията, канелата спомага за намаляването на кръвната захар в организма. За момента моята е в нормата, но ако продължавам да ям сладко както досега, няма да свърши добре. Така че канелата ме устройва идеално. След пробата се оказа, че

       щипка канела в кафето прави чудеса!

Няма нужда от  допълнителна захар - канелата подслажда достатъчно. И се грижи за кръвната ви захар. Тук е важно да се уточни, че ако имате за цел понижаване нивата на кръвната захар, косумираното количество канела дневно трябва да е равно на една супена лъжица. Може да се постигне с 3-4 кафета, нооо...освен ако не ви се подскача цяла нощ, по-добре намерете друг начин да си набавите нужното количество.

       Това са моите хитрини за сутрешното (или следобедното) кафе.  А какви са вашите?
(Сутрин съм така.)



Коментари

Популярни публикации