За Пантелей-пътници - чужбински находки vol. 1

    Yo!

     За ужас на моето съкровище (и на портфейла ми) не минава пътешествие без да съм овършала всички супермаркети и дрогерии във вилаета. Сравнението на цените спрямо България и тюхкането как вечно сме прецакани с цените не ме влече толкова, колкото ловът за козметични находки, които къде ги има по нашенско, ама с 500% надценка, къде само по сайтовете се намират и най-вече - заради тези, които ги има, но качеството на продаваните артикули в България е на светлинни години назад. 
     Например, за марката Aussie бях чела по форумите и положителни отзиви достатъчно, за да ме накарат да я потърся из чужбинските дюкяни. За пръв път видях продуктите в Гърция в местния супер и то на цени 4-5 евро макс. Което всъщност намирам за нормална цена за дрогериен продукт. Веднага се сдобих с един балсам за къдрава коса, от който съм повече от доволна. В Майорка, в курортното селце Санта Понса (ще разкажа и за него по някое време), в супермаркета бяха с още по-ниски цени, заради промоция на магазина - от там се сдобих с хидратиращ балсам за 3.50 евро. Марката стъпи и в България на цени...познайте от три пъти... между 15 и 20 лв. според зависи от продукта. Значи в Гърция за балсама платих 7-8 лв., а в България за същия балсам ще платя минимум 15 лв. Dude, seriously? 
         Разбира се, има вратичка - магазини за паралелен внос. Там се намират продукти, предназначени за Централна и  Западна Европа, между които може да се намери и Aussie на малко по-нормална цена. Вкратце, има смисъл да се оглеждаме по рафтовете за битова химия, докато си почиваме някъде в чужбина.
        Първата чужбинска находка, за която ще разкажа, стоеше скромно на рафтче в магазин TinTin  в споменатата вече Санта Понса. TinTin  са парфюмерии, разположени в няколко градчета на Майорка (вероятно и някъде из Испания, но още не съм посетила континента). Имат си сайт, в който обаче местната продукция не е изложена. А тя всъщност не е никак за пренебрегване. Из целия остров расте алое. Всички сме запознати с благотворните свойства на сока от алое вера. Направи ми впечатление, че навсякъде се продава гел от алое вера и не пропуснах да сдобия баба ми с такъв от TinTin. So far тя е доволна, съответно аз също. Наред с гела от алое вера фиксирах нещо във формата на праскова/кайсия, за което разбрах, че е балсам за устни за колосалната сума от 2 евро.

         Здравият разум би ме фраснал с въпроса: Как, по дяволите, си купуваш нещо, в което не знаеш какво има??? Отговорът е, че в опиянението на морето, соленият въздух и изгодните сделки здравият разум просто не успя да надделее. Наистина, на прозрачната опаковка нямаше никакъв етикет с производител, състав и прочее. Реших обаче да рискувам - за 2 и нещо евро изобщо нямаше да ме е яд, ако беше направил мизерия.
         След кратко проучване открих, че корейската марка TonyMoly имат цяла серия продукти, които изглеждат по идентичен начин, включително балсам за устни, досущ като купения от мен. Дали обаче това, което купих аз е TonyMoly или негов майоркински еквивалент, не мога да кажа. В сайтовете, в които проверих корейският балсам струваше 10 долара, та малко се съмнявам точно той да се продава за няма и 5 лева на курорт като Майорка.
           Това, което мога да кажа, е че това балсамче за смешни пари се оказа моето спасение през зимата и вкара в задния си джоб прехвалени балсами като L'Occitane (с който пък се бях сдобила за скромните 8 евро от безмитния на Промахон). Винаги съм била леееко скептична към подобни продукти. И съм чела немалко негативни мнения за продукт тип "балсам за устни", най-ласкавото от които - накратко "безполезен". Обаче излязоха на пазара матовите червила и общо взето само такива нося. От които устните ми зверски се изсушават, а това е особено неприятен проблем през зимата. Да, обаче балсамчето се оказа чудесно средство за омекотяване, укротяване на начеващите кожички, подхранване...ммм, по-скоро бих се въздържала от тази дума, но наистина върши работа. Аз го нанасях сутрин при излизане и след няколко часа в офиса, след като е попил, си нанасях червилото, а устните ми изглеждаха нормално - без кожички, рагади (или цепки) и прочее приятни работи. 
             Ето какво се крие под капачката.



 Ароматът е много сладурски, ухае на летни плодове, сред които мога да доловя и праскова, доколкото мога да го определя така. Текстурата му е гъста и мазна. На устните няма цвят.
Противно на очакванията ми, на устните не мазнее толкова, усещането всъщност е доста комфортно. Ароматът не се усеща много на устните. Дори и да се случи да хапнете малко от балсама, вкусът му не е изкъртващо химичен. За количеството, което ми се случи да изям, не съм се отровила, още съм жива :)
          Опитах да го сложа и под червило, но трайността на червилото и финишът рязко се измениха, та не бих препоръчала.
          Общото ми впечатление от продукта е положително и му прощавам липсата на информация. Ако се намерите някой ден в Майорка, потърсете го. Това балсамче напълно си заслужава двете евра. 
               
ХО! 
Ваша д-р Лорчо

Коментари

Популярни публикации