Къде е красотата около нас? Който не е видял Родопите...

     ... не е видял България. Разбирам защо дядо Вазов е останал безмълвен пред величието на нашите Родопи. Израснала съм на един хвърлей камък разстояние от тях и много години гледах подножието им директно от терасата на хола. Като дете  обичах морето повече от планината, но и винаги съм изпитвала едно особено влечение към планинските дъбрави. Сигурно в предишния си живот съм била самодива... или борче, както предположи моето съкровище. Пусни ме в гората и не ме търси. 
         След едноседмично скитане из чукарите, днешният пост е посветен на красотата на нашите планини. Там, където земята и небето се сливат в едно, където ти се струва, че си на върха на света, където докосваш звездите. 
         No filters! Или каквато и да е обработка.
Връх Исполин

Някъде в Узана по козите пътеки

Етъра - а кръчмата вътре е жестока.
Гледката на пътя за яз. Доспат
яз. Доспат и китното градче Сърница

 С гората шега не бива...
Изкуших се много. Беше 20:00, здрачът вече спускаше своята сивкава пелена, а във вилата ме чакаха пържоли и салата за правене, затова не рискувах. А гората до язовира е една от най-красивите, които съм виждала. Пътеката за хора върви малко успоредно на пътя, на няколко метра нагоре по баира на гората.  На мен, разбира се, не ми беше никак интересна. Реших да цепя направо нагоре напряко по баира, но колкото е пленително, толкова е и стръмно - ако се накатерех горе, може би нямаше да мога да сляза. Послушах здравия разум, който е леко дефицитен като цяло, и не излязох извън пътеката...много.
Как да устоиш?
 А какво ще кажете за тези канари? Само като погледнеш и ти се завива свят.

 Красотата около Дяволското гърло
Природата крие своите тайни и понякога е жестока в стремежа си да ги опази от любопитните човешки същества. Тази паметна плоча е поставена на естествения изход на пещерата - в памет на младите водолази от Варна Сияна Жекова и Евстати Йовчев, участвали в научна експедиция за проучване на реката къде изчезва всичко, което е имало нещастието да попадне в буйните й води. Проучване, което така и не се увенчало с резултат и отнело живота на двама младежи. Екскурзоводът ни разказа, че според един филм на National Geographic именно тук се намира река Стикс и входът към подземния свят на Хадес. И че това е мястото, откъдето Орфей се е опитал да изведе Евридика обратно към света на живите, но не е успял.
        Живеем на интересни места, не мислите ли?

        Ваша д-р Лорчо
 

Коментари

Популярни публикации